TYT ve AYT BAŞARISI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER
· Başarılı öğrenciler süreci 1
yıla sıkıştırmıyorlar. Gerek TYT gerek AYT sınavları 4 yıllık öğretim
müfredatını kapsamaktadır. Hatta TYT de lise müfredatında olmayan LGS müfredatında
olan bazı konular çıkabilmektedir. Ne yazık ki birçok öğrencimiz bu süreci
12.sınıfın eylül ve ekim aylarında başlamaktadır. Bir öğrencinin ilk 15.000 ne
girip girmeyeceği 9. ve 10. Sınıf çalışmalarında ortaya çıkar. 11. Sınıfta
çalışmaya başlayarak ilk 15.000 hedefine ulaşabilmesi için çok zeki (TEOG yeni adı LGS de oldukça iyi bir yüzdelik dilime girmiş olması) olması gerekir ama
bazen bu bile yetmez.· Başarılı öğrenciler zaman yönetimini etkili kullanırlar. Başarılı öğrenciler gerek üniversite sınavına hazırlanırken gerek lise 1.2.3. sınıflarda zaman yönetimini çok iyi kullanıp bunu alışkanlık haline getirirler. Zaman yönetimi sadece sınavlara hazırlanan öğrenciler için değil herkesin dikkat etmesi gereken bir husustur. Bu konuda gerekirse profesyonel destek almaları gerekir. Eğitim koçluğu veya rehber öğretmen desteği ile bu konuyu aşmak mümkündür.
· Nokta atışı soru çözme/konu çalışmak gerekir. Misal zor ve öğrencinin eksik olduğu konulardan soru çözmek gerekir. 4 tane soru bankası bitirip her kitaptan rasyonel sayı çözmeye gerek yoktur. Matematik konularından örnek verecek olacaksak 40 soruda iyi bir net yapmak için Parabol, problemler, fonksiyon, trigonometri, limit, türev ve integral konularına çok iyi bilmek gerekir. Bu diğer derslerde de geçerlidir örneğin Türkçe'de paragraf bilgisi çok iyi olmalıdır.
· Hedefinin önceden belli olması ve buna göre çalışılması gerekir. İyi bir üniversite yada iyi bir bölümü kazanmak isteyen öğrenci en geç 10. sınıf sonunda yapmak istediği mesleği seçmelidir.· Başarılı öğrenciler deneme sınavlarının sonuçlarına göre sınav analizi yapıp eksik konuları belirleyip bu konulardaki eksiklikleri giderirler. Ne yazık ki öğrencilerin %90 ı deneme sınavını çözüp doğru yanlış kontrolünü yapıp, netlerini hesaplayıp denemeyi çöpe atmaktadırlar.
· Ders çalışma esnasında fiziki ortamı düzenlemek gerekir. Aşağıdaki şekildeki gibi bir odada ders çalışıp verim alma pek mümkün gözükmemektedir.- Çalışma masası dışında değişik yerlerde çalışmak.- Dağınık oda, dağınık zihniyet her zaman zararlı olacaktır.- Vaktini TV izleyerek ya da müzik dinleyerek geçirmek, akıllı telefonla vedalaşmama ya da yanında bulundurmak.- Yatarak, uzanarak ders çalışmak.- Ders çalışma programınızı ertelemek.Ders çalışma imkanı olmayanlar öğrenciler mümkün olduğu kadar kütüphane v.b alanları kullanmalıdırlar.
· İyi bir net yapmak için tüm derslerde soru çözüm tekniklerini bilmek gerekir. Örnek verecek olursak öğrenciler matematikte yanlış yaptığı soruyu merak ettiği kadar sözel derslerde yanlış yaptığı soruların çözümünü de merak etmemektedirler. · Her dersten mümkün olduğunca iyi yayın çözmek gerekir. Bu konuda o dersin öğretmenlerinden bilgi alıp gereksiz yayın çözmemek gerekir. Bunu yaparken öğrenci seviyesi gözetilmeli ve seviyeye uygun kolay/orta/zor yayınlar çözülmelidir.
· Başarıyı sadece öğrenci davranışına yüklemek doğru değildir. Gerek velilere gerek öğretmenlere de sorumluluklar düşmektedir. Veliler ve eğiticiler bireysel farklılıklara dikkat edip uzmanlık alanı gerektiren konularda öğrenciyi strese sokacak davranışlardan kaçınmaları gerekmektedir.
· Başarısızlığın en büyük nedenlerinden biri ise müfredat değişikliğine ayak uyduramamadır. Son yıllarda gerek ilköğretim gerekse ortaöğretim müfredatında değişiklikler yapılmıştır. İlköğretim ve ortaöğretim müfredatında köklü bir değişikliğe gidilmiştir. Eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme gibi becerilerin kazandırılacağı bir müfredat yazılmıştır. Bu müfredat değişikliğine uygulamada öğrencilerin ve öğretmenlerin anında ayak uydurması mümkün değildir. Fakat ÖSYM bu muhakemeye dayalı müfredat değişikliğine sınavlarında anında geçebilmektedir. ÖSYM’nin bu müfredat değişikliğine ayak uydurmasına bırakalım öğrencileri ve öğretmenleri yayın evleri bile ayak uyduramamaktadır. Yakın zamandan bir örnek verecek olursak 2018 LGS’ de özellikle matematikte muhakemeye dayalı sorular sorulmuştur. Fakat ne okulda, ne ders kitaplarında, nede LGS yayınlarında bunlara paralel sorular öğrencilere anlatılmamış ve sorulmamıştır. Müfredat değişikliğinde gerek öğretmenler, gerek yayın evleri kendilerini mümkün olduğunca hızlı güncellemeleri gerekmektedir.
ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANAN BİR ÖĞRENCİYE YA DA ÇOCUĞU
ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANAN VELİYE ÖNERİM
· Üniversite sınavına 10.
Sınıf sonunda çalışmaya başlaması gerekir. Bunun için 10. Sınıf sonunda
öğrenciye bir deneme yapıp öğrenci seviyesi ölçülmelidir. Üniversite sınavına
hazırlık en az iki yıllık bir süreçle yapılmalıdır. 11. sınıfta TYT Matematik ve TYT Türkçe konuları mutlaka bitirilmeye çalışılmalıdır. 12. sınıftaki iş yükü hafifletilmelidir.· Öğrenciye hatta bazen veliye profesyonel yardım yapılmalıdır. Bunu bir rehber öğretmen veya eğitim koçu yapabilir. Hedefi yüksek veya düşük her öğrenci imkânları ölçüsünde profesyonel destek almalıdır. Bu destek ile öğrencilerin sınav analizleri ve ödev kontrolleri yapılmalıdır. Veliye, öğrenciye, okula ve ders öğretmenleriyle bu kontrollerin sonucu anında paylaşılıp müdahale yapılmalıdır. Bu kontrollerde öğrenciye ihtiyaçları doğrultusunda zaman yönetimi, ödev, ek dersler yapılmalıdır.
Yazıyı okuduğunuz için teşekür ederim...
Sosyal medyada takip edin;
You tube kanalı: mat ynsmr
twitter: matematikopat
instagram :matynsmr
Bilgiler için çok teşekkür ederim.
YanıtlaSilyks puan hesaplama
Paylaşım için teşekkürler, peki tyt konuları 2020 güncel müfredatına uygun mu acaba paylaşımınız? Yani önümüzdeki sene tyt konuları belirttiğiniz şekilde mi çıkacak ?
YanıtlaSilTeşekkürler...
YanıtlaSil