Ana içeriğe atla

TYT ve AYT İÇİN BAŞARISI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER



TYT ve AYT BAŞARISI İÇİN YAPILMASI GEREKENLER
·         Başarılı öğrenciler süreci 1 yıla sıkıştırmıyorlar. Gerek TYT gerek AYT sınavları 4 yıllık öğretim müfredatını kapsamaktadır. Hatta TYT de lise müfredatında olmayan LGS müfredatında olan bazı konular çıkabilmektedir. Ne yazık ki birçok öğrencimiz bu süreci 12.sınıfın eylül ve ekim aylarında başlamaktadır. Bir öğrencinin ilk 15.000 ne girip girmeyeceği 9. ve 10. Sınıf çalışmalarında ortaya çıkar. 11. Sınıfta çalışmaya başlayarak ilk 15.000 hedefine ulaşabilmesi için çok zeki (TEOG yeni adı LGS de oldukça iyi bir yüzdelik dilime girmiş olması) olması gerekir ama bazen bu bile yetmez.
·         Başarılı öğrenciler zaman yönetimini etkili kullanırlar. Başarılı öğrenciler gerek üniversite sınavına hazırlanırken gerek lise 1.2.3. sınıflarda zaman yönetimini çok iyi kullanıp bunu alışkanlık haline getirirler. Zaman yönetimi sadece sınavlara hazırlanan öğrenciler için değil herkesin dikkat etmesi gereken bir husustur. Bu konuda gerekirse profesyonel destek almaları gerekir. Eğitim koçluğu veya rehber öğretmen desteği ile bu konuyu aşmak mümkündür. 

·       Nokta atışı soru çözme/konu çalışmak gerekir. Misal zor ve öğrencinin eksik olduğu konulardan soru çözmek gerekir. 4 tane soru bankası bitirip her kitaptan rasyonel sayı çözmeye gerek yoktur. Matematik konularından örnek verecek olacaksak 40 soruda iyi bir net yapmak için Parabol, problemler, fonksiyon, trigonometri, limit, türev ve integral konularına çok iyi bilmek gerekir. Bu diğer derslerde de geçerlidir örneğin Türkçe'de paragraf bilgisi çok iyi olmalıdır.
·        Hedefinin önceden belli olması ve buna göre çalışılması gerekir. İyi bir üniversite yada iyi bir bölümü kazanmak isteyen öğrenci en geç 10. sınıf sonunda yapmak istediği mesleği seçmelidir.·       Başarılı öğrenciler deneme sınavlarının sonuçlarına göre sınav analizi yapıp eksik konuları belirleyip bu konulardaki eksiklikleri giderirler. Ne yazık ki öğrencilerin %90 ı deneme sınavını çözüp doğru yanlış kontrolünü yapıp, netlerini hesaplayıp denemeyi çöpe atmaktadırlar.

·        Ders çalışma esnasında fiziki ortamı düzenlemek gerekir. Aşağıdaki şekildeki gibi bir odada ders çalışıp verim alma pek mümkün gözükmemektedir.- Çalışma masası dışında değişik yerlerde çalışmak.-  Dağınık oda, dağınık zihniyet her zaman zararlı olacaktır.- Vaktini TV izleyerek ya da müzik dinleyerek geçirmek, akıllı telefonla vedalaşmama ya da yanında bulundurmak.- Yatarak, uzanarak ders çalışmak.- Ders çalışma programınızı ertelemek.Ders çalışma imkanı olmayanlar öğrenciler mümkün olduğu kadar kütüphane v.b alanları kullanmalıdırlar.
·       İyi bir net yapmak için tüm derslerde soru çözüm tekniklerini bilmek gerekir. Örnek verecek olursak öğrenciler matematikte yanlış yaptığı soruyu merak ettiği kadar sözel derslerde yanlış yaptığı soruların çözümünü de merak etmemektedirler.  ·      Her dersten mümkün olduğunca iyi yayın çözmek gerekir. Bu konuda o dersin öğretmenlerinden bilgi alıp gereksiz yayın çözmemek gerekir.  Bunu yaparken öğrenci seviyesi gözetilmeli ve seviyeye uygun kolay/orta/zor yayınlar çözülmelidir.

·    Başarıyı sadece öğrenci davranışına yüklemek doğru değildir. Gerek velilere gerek öğretmenlere de sorumluluklar düşmektedir. Veliler ve eğiticiler bireysel farklılıklara dikkat edip uzmanlık alanı gerektiren konularda öğrenciyi strese sokacak davranışlardan kaçınmaları gerekmektedir.
·      Başarısızlığın en büyük nedenlerinden biri ise müfredat değişikliğine ayak uyduramamadır. Son yıllarda gerek ilköğretim gerekse ortaöğretim müfredatında değişiklikler yapılmıştır. İlköğretim ve ortaöğretim müfredatında köklü bir değişikliğe gidilmiştir. Eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme gibi becerilerin kazandırılacağı bir müfredat yazılmıştır. Bu müfredat değişikliğine uygulamada öğrencilerin ve öğretmenlerin anında ayak uydurması mümkün değildir. Fakat ÖSYM bu muhakemeye dayalı müfredat değişikliğine sınavlarında anında geçebilmektedir. ÖSYM’nin bu müfredat değişikliğine ayak uydurmasına bırakalım öğrencileri ve öğretmenleri yayın evleri bile ayak uyduramamaktadır. Yakın zamandan bir örnek verecek olursak 2018 LGS’ de özellikle matematikte muhakemeye dayalı sorular sorulmuştur. Fakat ne okulda, ne ders kitaplarında, nede LGS yayınlarında bunlara paralel sorular öğrencilere anlatılmamış ve sorulmamıştır. Müfredat değişikliğinde gerek öğretmenler, gerek yayın evleri kendilerini mümkün olduğunca hızlı güncellemeleri gerekmektedir. 

ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANAN BİR ÖĞRENCİYE YA DA ÇOCUĞU ÜNİVERSİTE SINAVINA HAZIRLANAN VELİYE ÖNERİM
·      Üniversite sınavına 10. Sınıf sonunda çalışmaya başlaması gerekir. Bunun için 10. Sınıf sonunda öğrenciye bir deneme yapıp öğrenci seviyesi ölçülmelidir. Üniversite sınavına hazırlık en az iki yıllık bir süreçle yapılmalıdır. 11. sınıfta TYT Matematik ve TYT Türkçe konuları mutlaka bitirilmeye çalışılmalıdır. 12. sınıftaki iş yükü hafifletilmelidir.
·     Öğrenciye hatta bazen veliye profesyonel yardım yapılmalıdır. Bunu bir rehber öğretmen veya eğitim koçu yapabilir. Hedefi yüksek veya düşük her öğrenci imkânları ölçüsünde profesyonel destek almalıdır. Bu destek ile öğrencilerin sınav analizleri ve ödev kontrolleri yapılmalıdır. Veliye, öğrenciye, okula ve ders öğretmenleriyle bu kontrollerin sonucu anında paylaşılıp müdahale yapılmalıdır. Bu kontrollerde öğrenciye ihtiyaçları doğrultusunda zaman yönetimi, ödev, ek dersler yapılmalıdır.


Yazıyı okuduğunuz için teşekür ederim...



Sosyal medyada takip edin;
You tube kanalı: mat ynsmr
twitter: matematikopat
instagram :matynsmr




Yorumlar

  1. Paylaşım için teşekkürler, peki tyt konuları 2020 güncel müfredatına uygun mu acaba paylaşımınız? Yani önümüzdeki sene tyt konuları belirttiğiniz şekilde mi çıkacak ?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ONLİNE SOCCER MANAGER (OSM) TAKTİKLERİ

ONLİNE SOCCER MANAGER (OSM) TAKTİKLERİ  Değerli OSM oyuncuları tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim umarım işinize yarar. Aynı diziliş ve taktikle bütün sezonu oynamayın, iş bilen bir menajer grubuna denk gelirseniz şampiyonluk hayal olur. Daima rakibin dizilişine göre  sahaya çıkartın takımınızı. 7000 + maç oynayan biri olarak oyun hakkında karşı taktiklerimi aşağıdaki şekilde toparladım. Öncelikle genel taktikleri verelim; +   B taktikleri kullanacaksanız pas oyunu A taktikleri kullanacaksanız kanatları kullan oynayın. Bu kural genelde 442-433 taktikleri için geçerlidir.  + Kalabalık  defansla(5li-6lı defans taktikleri) oynuyorsanız adam adama ve  ofsayt yok . Onun dışındaki taktiklerde alan markajı uygulayın,  ofsayt var. + Yüzdeleri genelde 59 ile 70 arasında değiştiriyorum. Çok güçlü takım kurarsanız daha üstlere çekin bu yüzdeleri. Ama zayıf takımınız varsa kadronuzu güçlendirince çekin. Çok zayıf bir takımınız var ve defansif oynuyorsanız bu yüzdeleri

TYT ve AYT İÇİN MATEMATİK KİTABI ÖNERİLERİ

TYT ve AYT İÇİN MATEMATİK KİTAP ÖNERİLERİ Üniversiteye hazırlanan tüm öğrencilere kolaylıklar diliyorum. Üniversiteye hazırlanırken öğrencilerin yaptığı en büyük hatalarından biri seviyelerine uygun yayın çözmemeleridir. Bazı öğrenciler seviyelerinin çok üstünde kitaplar çözmeye çalışmaktadır. Bazı öğrencilerde seviyelerine göre çok kolay yayınlar ile vakit geçirmektedir. Çözmeniz gereken kitapları kolay,orta ve zor olmak üzere üç kategoriye ayırdım.  Başlangıç seviye matematik kitapları; Antrenmanlarla matematik serisi Yayın denizi aktif matematik Birey A serisi Okyanus starter matematik Doktrin sıfırdan sonsuza Güray küçük 30 günde matematik Kolay seviye matematik kitapları; Okyanus 40 seansta matematik Kafadengi matematik Şenol hoca alıştırmalarla Aparatif matematik Karekök matematik sıfır Birey A Kolay seviye kitapları mümkünse 11. sınıfta çözüp 12. sınıfta orta seviye kitaplar çözülmelidir. Kolay kategorideki kitapları seviyenize göre bir

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞVURU DİLEKÇE ÖRNEĞİ

T.C. ........... VALİLİĞİ TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA ........ BAŞVURU SAHİBİNİN: Adı soyadı:  Tc kimlik no:  Telefonu:  İkamet adresi:  Elektronik postası:  ŞİKAYET EDİLEN KURUM FİRMA: Ünvanı:  Adresi:  Mersis no:  KEP adresi: (varsa) Telefonu:  ŞİKAYET BİLGİLERİ: Konusu:  Markası:  İmei no:  Satın alma Tarihi:  Şikayetin parasal değeri:  ŞİKAYETİN ÖZETİ:  BAŞVURU SAHİBİNİN TALEBİ: Tarih ve imza EKLER:(Varsa) Ek1:  Ek2: Ek3:  Ek4:  -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- LÜTFEN DİKKAT; Şikayeti ve söz konusu şikayet ile ilgili yazışma,telefon,kargo,teknik servis bilgilerini ayrıntılı yazınız. Satıcı ile problem yaşayacağınızı düşündüğünüz an satıcı ile ilgili her türlü iletişim ve diyalog vs belgelendirmeye çalışın. Dilekçenizin iyi yazılması oldukça önemlidir. Tüketici kanunun sizi koruduğunu unutm