Ana içeriğe atla

2019 -2020 ORTAÖĞRETİM 9.SINIF YENİ MATEMATİK MÜFREDATI


2019-2020 ORTAÖĞRETİM 9.SINIF YENİ MATEMATİK MÜFREDATI

NOT: 23.07.2018 Tarihinde yeni müfredata göre güncellenmiştir.

2017-2018  eğitim öğretim yılından itibaren 1.sınıflar, 5.sınıflar ve 9.sınıflar yeni eğitim öğretim programı uygulanacaktır. 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıf düzeylerinde yeni öğretim programları uygulanacaktır. Bu yıl uygulanacak olan 9.sınıf yeni matematik programı 2017-2018 eğitim öğretim yılına göre biraz daha değiştirilmiştir. Kazanım sayısı 39 dan 41 e , ünite sayısı 5 den 4 e düşmüştür. 2017-2018 eğitim öğretim yılında 9.sınıfta 6 ünite ve 39 kazanım bulunurken yeni müfredatta 5 ünite ve 41 kazanım bulunmaktadır. Bölünebilme ünitesi yeni müfredatta denklem ve eşitsizlikler içine yerleştirilmiştir. MEB' in müfredatı tanıtan eğiticileri ısrarla kazanımlar haricinde ekstra bilgi ve kazanım verilmemesi istemektedir. Ders saati yine toplam 216 saattir. Şimdi yeni 9.sınıf müfredatını ayrıntılı inceleyelim.Yeni 9.sınıf müfredatı 5 ünite ve 41 kazanımdan oluşmaktadır. Üniteler sırasıyla;

1) Mantık ( 5 kazanım )

2) Kümeler ( 5 kazanım )
3) Denklemler ve eşitsizlikler ( 12 kazanım )
4) Üçgenler ( 16 kazanım )
5) Veri ( 3 kazanım )

Üniteler aşağıda ayrıntılı incelenmiştir. Yeni müfredatta kaldırılan/eklenen konu başlıkları (*)   yazılarak özellikle vurgulanmıştır.  




SAYILAR VE CEBİR


9.1. MANTIK


9.1.1. Önermeler ve Bileşik Önermeler


Terimler ve Kavramlar: önerme, bileşik önerme, önermenin değili, ve, veya, ya da bağlaçları, De Morgan kuralları, koşullu önerme, koşullu önermenin karşıtı, koşullu önermenin tersi, koşullu önermenin karşıt tersi, iki yönlü koşullu önerme (gerek ve yeter şart), açık önerme, her, bazı, tanım, aksiyom, teorem, ispat, hipotez, hüküm

1.kazanım: Önermeyi, önermenin doğruluk değerini, iki önermenin denkliğini ve önermenin değilini açıklar.
- Boole ve Leibniz’in çalışmalarına yer verilir.

2.kazanım: Bileşik önermeyi örneklerle açıklar, ‘‘ve, veya, ya da’’ bağlaçları ile kurulan bileşik önermelerin özelliklerini ve De Morgan kurallarını doğruluk tablosu kullanarak gösterir.

3.kazanım: Koşullu önermeyi ve iki yönlü koşullu önermeyi açıklar.
- Koşullu önermenin karşıtı, tersi, karşıt tersi verilir. (* geçen seneki müfredatta yoktu)
- Doğruluk tablosu yardımıyla gösterilir.
- ‘‘ ve, veya, ya da, ise’’ bağlaçları kullanılarak verilen, en fazla üç önerme içeren ve en fazla dört bileşenli bileşik önermelere denk basit önermeler buldurulur.
- Doğruluk tablosu ile gösterilir.

4.kazanım: Her (∀) ve bazı (∃) niceleyicilerini örneklerle açıklar.
- Sözel olarak verilen ve niceleyici içeren açık önermeler, sembolik mantık diliyle; sembolik mantık diliyle verilen ve niceleyici içeren açık önermeler de sözel olarak ifade edilir.

5.kazanım: Tanım, aksiyom, teorem ve ispat kavramlarını açıklar. Bir teoremin hipotezi ve hükmü belirtilir.(* geçen seneki müfredatta yoktu)


9.2. KÜMELER


9.2.1. Kümelerde Temel Kavramlar


Terimler ve Kavramlar: küme, eleman, evrensel küme, boş küme, alt küme, öz alt küme, sonlu küme, sonsuz küme, eşit kümeler


1.kazanım: Kümeler ile ilgili temel kavramlar hatırlatılır.
a) Kümelerle ilgili gerçek hayattan örneklere yer verilir.
b) Kümelerin farklı gösterimlerine yer verilir.
c) Cantor’un çalışmalarına yer verilir. 

2.kazanım: Alt kümeyi kullanarak işlemler yapar.
a) Alt küme kavramı ve özellikleri ele alınır.
b) Alt küme kavramıyla ilgili gerçek hayattan örneklere yer verilir.
c) Kombinasyon gerektiren problemlere girilmez.

3.kazanım:  İki kümenin eşitliğini kullanarak işlemler yapar.
a) İki kümenin eşitliği kavramı alt küme ile ilişkilendirilir.
b) Denk küme kavramı verilmez.


9.2.2. Kümelerde İşlemler


Terimler ve Kavramlar: birleşim, kesişim, fark, tümleme, ayrık kümeler, De Morgan kuralları, sıralı ikili, kartezyen çarpım

4.kazanım: Kümelerde birleşim, kesişim, fark, tümleme işlemleri yardımıyla problemler çözer.
- Kümelerin birleşim, kesişim, fark ve tümleme işlemlerinin özellikleri verilir.
- Ayrık küme kavramına yer verilir.
- En fazla üç kümenin birleşiminin eleman sayısını veren ilişkiler üzerinde durulur.
- Kümelerle yapılan işlemler ve sembolik mantıkta kullanılan sembol, gösterim ve bunlarla ifade edilen işlemler arasında aşağıdaki ilişkilendirmeler yapılır.
- Gerçek hayat problemlerine yer verilir.

5.kazanım: İki kümenin kartezyen çarpımıyla ilgili işlemler yapar.
- Sıralı ikili ve sıralı ikililerin eşitliği örneklerle açıklanır.
- Kartezyen çarpımın eleman sayısı buldurulur.
- Sadece sonlu sayıda elemanı olan kümelerin kartezyen çarpımlarının grafik çizimi yapılır.
- Sembolik Mantık


9.3. DENKLEMLER VE EŞİTSİZLİKLER


9.3.1. Sayı Kümeleri


Terimler ve Kavramlar: doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar, gerçek (reel) sayılar


1.kazanım: Sayı kümelerini birbiriyle ilişkilendirir.
a) Doğal sayı, tam sayı, rasyonel sayı, irrasyonel sayı ve gerçek sayı kümelerinin sembolleri tanıtılarak bu sayı kümeleri arasındaki ilişki üzerinde durulur.
b) √2,√3,√5 gibi sayıların sayı doğrusundaki yeri belirlenir.
c) Gerçek sayılar kümesinde toplama ve çarpma işlemlerinin özellikleri üzerinde durulur.
ç) ℝ nin geometrik temsilinin sayı doğrusu, ℝ×ℝ nin geometrik temsilinin de kartezyen koordinat sistemi olduğu vurgulanır.


9.3.2. Bölünebilme Kuralları


2.kazanım: Tam sayılarda bölünebilme kurallarıyla ilgili problemler çözer.
2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 ile bu sayılardan elde edilen 6, 12, 15 gibi sayıların bölünebilme kuralları ele alınır.

3.kazanım: Tam sayılarda EBOB ve EKOK ile ilgili uygulamalar yapar.
- Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
- Elektronik tablolarda bulunan EBOB ve EKOK fonksiyonlarından yararlanılır.

4.kazanım: Gerçek hayatta periyodik olarak tekrar eden durumları içeren problemleri çözer.
Modüler aritmetiğe girilmeden periyodik durum içeren problemlere yer verilir.


9.3.3.Birinci Dereceden Denklemler ve Eşitsizlikler


Terimler ve Kavramlar: bilinmeyen, değişken, denklem, denklemin derecesi, eşitsizlik, gerçek sayı aralıkları, çözüm kümesi, mutlak değer


5.kazanım:Gerçek sayılar kümesinde aralık kavramını açıklar.
- Açık, kapalı ve yarı açık aralık kavramları ile bunların gösterimleri üzerinde durulur.
-  Aralıkların kartezyen çarpımlarına yer verilmez.

6.kazanım: Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve eşitsizliklerin çözüm kümelerini bulur.
- Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve eşitsizliklerin çözümü hatırlatılır.
- Harezmî’nin denklemler konusundaki çalışmalarına yer verilir.

7.kazanım: Mutlak değer içeren birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem ve eşitsizliklerin çözüm kümelerini bulur.
- Bir gerçek sayının mutlak değeri hatırlatılarak mutlak değer özellikleri verilir. Mutlak değerli eşitsziliklere yer verlir.

- İkiden çok mutlak değer içeren denklem ve eşitsizliklere girilmez.(*)


8.kazanım:  Birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem ve eşitsizlik sistemlerinin çözüm kümelerini bulur.
- Birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem sistemlerinin çözüm kümeleri bulunurken yerine koyma, yok etme veya grafikle çözüm yöntemlerinden faydalanılır.
- Birinci dereceden iki bilinmeyenli denklem ve eşitsizlik sistemlerinin çözümü, analitik düzlemde gösterilir.


9.3.4. Üslü İfadeler ve Denklemler


Terimler ve Kavramlar: üslü ifade, taban, üs, köklü ifade, rasyonel kuvvet


9.kazanım: Üslü ifadeleri içeren denklemleri çözer.
- Üslü ifade kavramı hatırlatılır.
- Bir gerçek sayının tam sayı kuvveti ile ilgili uygulamalar yapılır.
- Üslü ifadelerin özellikleri üzerinde durulur.

10.kazanım: Köklü ifadeleri içeren denklemleri çözer.
- Köklü ifadelerin özellikleri üzerinde durulur.
- Köklü ifadeler ve üslü ifadeler arasındaki ilişkiler üzerinde durulur.
- En çok iki terimli köklü ifadelerin eşleniklerine yer verilir.
- Köklü ifadelerde sonsuza giden iç içe köklerle yapılan işlemlere yer verilmez.(*)


9.3.5. Denklemler ve Eşitsizliklerle İlgili Uygulamalar


Terimler ve Kavramlar: oran, orantı, doğru orantı, ters orantı, yüzde


11.kazanım: Oran ve orantı kavramlarını kullanarak problemler çözer.
- Oran, orantı, doğru orantı, ters orantı kavramları ile oran ve orantıya ait özellikler hatırlatılır.
- Altın oran tanıtılarak gerçek hayattan örnekler verilir ancak hesaplama yöntemlerine yer verilmez.(*)

12.kazanım: Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözer.
- Gerçek hayat durumlarını temsil eden sözel ifadelerdeki ilişkilerin cebirsel, grafiksel ve sayısal temsilleri ile ilgili uygulamalar yapılır.
- Farklı problem çözme stratejilerinin uygulanmasını gerektiren oran, orantı kavramlarının kullanıldığı problemlere (örneğin elektrik, su vb. fatura ve ödemeler; sayı, kesir, yaş, işçi, alım-satım, kâr-zarar, yüzde ve karışım problemleri; hız ve hareket (hız kavramı, sabit hız, ortalama hız, birimler arası dönüşüm (km/sa., m/sn.)) yer verilir; faiz, havuz, saat problemlerine girilmez.(*)
- Rutin olmayan problem türlerine de yer verilerek farklı problem çözme stratejilerinin uygulanmasına imkân verilir.




GEOMETRİ

9.4. ÜÇGENLER


9.4.1. Üçgenlerde Temel Kavramlar


Terimler ve Kavramlar: üçgen, açı, kenar, iç açı, dış açı, üçgen eşitsizliği, eşkenar üçgen, ikizkenar üçgen, dik üçgen


1.kazanım: Üçgende açı özellikleri ile ilgili işlemler yapar.
- Kültür ve medeniyetimizden geometrinin tarihsel gelişim sürecine katkı sağlamış bilim insanları ve bilim insanlarının yaptığı çalışmalar tanıtılır. Mustafa Kemal Atatürk’ün geometri üzerine yaptığı çalışmalardan bahsedilir.
-  Açı çeşitleri ve paralel iki doğrunun bir kesenle yaptığı açılar hatırlatılır.
- Üçgende sadece iç ve dış açı özelliklerinin kullanıldığı sorulara yer verilir. İkizkenar ve eşkenar üçgenin açı özellikleri üzerinde durulur.

2.kazanım: Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşılarındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir.
-  Bir üçgende en uzun kenarın karşısındaki açının ölçüsünün en büyük olduğu ve bunun tersinin de doğru olduğu gösterilir.
- Dinamik matematik yazılımları kullanılarak oluşturulan üçgenlerin kenar ve açıları arasındaki ilişkinin gözlemlenmesi sağlanır.

3.kazanım: Uzunlukları verilen üç doğru parçasının hangi durumlarda üçgen oluşturduğunu değerlendirir.
- İki kenar uzunluğu verilen bir üçgenin üçüncü kenar uzunluğunun hangi aralıkta değerler alabileceğine ilişkin uygulamalar yapılır.
-  Dinamik matematik yazılımlarından yararlanılarak hangi durumlarda üçgen oluşacağının test edilmesi sağlanır.


9.4.2. Üçgenlerde Eşlik ve Benzerlik


Terimler ve Kavramlar: eşlik, Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.), Kenar-Kenar-Kenar (K.K.K.), Açı-Kenar-Açı (A.K.A.), Açı-Açı (A.A.), benzerlik, benzerlik oranı, kesen,


4.kazanım: İki üçgenin eş olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
- İki üçgenin eşliği hatırlatılır.
- Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.), Açı-Kenar-Açı (A.K.A.), Kenar-Kenar-Kenar (K.K.K.) eşlik kuralları, ölçümler yapılarak oluşturulur.
- Eş üçgenlerin karşılıklı yardımcı elemanlarının da eş olduğu gösterilir.

5.kazanım: İki üçgenin benzer olması için gerekli olan asgari koşulları değerlendirir.
- Kenar-Açı-Kenar (K.A.K.), Kenar-Kenar-Kenar (K.K.K.) ve Açı-Açı (A.A.) benzerlik kuralları, ölçümler yapılarak oluşturulur.
- Eşlik ile benzerlik arasındaki ilişki incelenir.
- Benzer üçgenlerin karşılıklı yardımcı elemanlarının da aynı benzerlik oranına sahip olduğu gösterilir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.

6.kazanım: Üçgenin bir kenarına paralel ve diğer iki kenarı kesecek şekilde çizilen doğrunun ayırdığı doğru parçaları arasındaki ilişkiyi kurar.
- Thales’ in çalışmalarına yer verilir.

7.kazanım: Üçgenlerin benzerliği ile ilgili problemler çözer.
- Gerçek hayat problemlerine yer verilir.


9.4.3. Üçgenin Yardımcı Elemanları


Terimler ve Kavramlar: açıortay, iç açıortay, dış açıortay, kenarortay, yükseklik, diklik merkezi, kenar orta dikme, ağırlık merkezi


8.kazanım:Üçgenin iç ve dış açıortaylarının özelliklerini elde eder.
- Açıortay üzerinde alınan bir noktadan açının kollarına indirilen dikmelerin uzunluklarının eşit olduğu gösterilir.
- İç ve dış açıortay uzunlukları formülle hesaplatılmaz.(*)
- Açıortay özelliklerinin gösteriminde pergel-cetvelden yararlanılır.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.

9.kazanım: Üçgenin kenarortaylarının özelliklerini elde eder.
- Kenarortayların kesiştiği nokta ile bu noktanın kenarortay üzerinde ayırdığı parçalar arasındaki ilişki üzerinde durulur.
- Kenarortayların kesiştiği noktanın, üçgenin ağırlık merkezi olduğuna ve üçgenin ağırlık merkeziyle ilgili özelliklerine yer verilir.
- Dik üçgende, hipotenüse ait kenarortay uzunluğunun hipotenüs uzunluğunun yarısı olduğu gösterilir.
- Kenarortay uzunluğu formülle hesaplatılmaz.(*)
- Pergel-cetvel kullanarak veya bilgi ve iletişim teknolojileri yardımıyla üçgen üzerinde değişiklikler yapılarak ve üçgen çeşitlerine bağlı olarak değişikliklerin kenarortaylar üzerindeki etkisi gözlemlenir.

10.kazanım: Üçgenin kenar orta dikmelerinin bir noktada kesiştiğini gösterir.
- Bir doğru parçasının orta dikmesi üzerinde alınan her noktanın, doğru parçasının uç noktalarına eşit uzaklıkta olduğu ve bunun karşıtının da doğru olduğu gösterilir.
- Pergel-cetvel veya bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.

11.kazanım: Üçgenin çeşidine göre yüksekliklerinin kesiştiği noktanın konumunu belirler.
- Pergel-cetvel kullanarak veya bilgi ve iletişim teknolojileri yardımıyla bir üçgenin yükseklikleri çizilerek kesişimleri üzerinde durulur. Farklı üçgen çeşitleri üzerinde örnekler yapılır.
- İkizkenar üçgenin tabanında alınan bir noktadan kenarlara çizilen dikmelerin uzunlukları toplamı ile üçgenin eş olan kenarlarına ait yükseklik arasındaki ilişki bulunur. 
- Eşkenar üçgen içerisinde alınan bir noktadan kenarlara indirilen dikmelerin uzunlukları toplamı ile üçgenin yüksekliği arasındaki ilişki bulunur.


9.4.4. Dik Üçgen ve Trigonometri


Terimler ve Kavramlar: Pisagor teoremi, Öklid teoremi, trigonometrik oran


12.kazanım: Dik üçgende Pisagor teoremini elde ederek problemler çözer.
-Teorem elde edilirken model çeşitliliğine yer verilir.
- Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
- Pythagoras’ın çalışmalarına yer verilir.

13.kazanım:Öklid teoremini elde ederek problemler çözer.
- Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
- Euclid’in çalışmalarına yer verilir.

14.kazanım: Dik üçgende dar açıların trigonometrik oranlarını hesaplar.
- Bir açının sinüs, kosinüs, tanjant ve kotanjant değerleri dik üçgen üzerinde tanımlanır.
- Dik üçgende; 30°, 45° ve 60° nin trigonometrik değerleri özel üçgenler yardımıyla hesaplanır.
- Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılır.

15.kazanım: Birim çemberi tanımlar ve trigonometrik oranları birim çemberin üzerindeki noktanın koordinatlarıyla ilişkilendirir.
- Sadece 0° ve 180° arasındaki açıların trigonometrik oranları birim çember yardımıyla hesaplatılır.
- Ebu’l Vefa ve Gıyaseddin Cemşid’in trigonometrik oranlarla ilgili çalışmalarından bahsedilir.


9.4.5. Üçgenin Alanı


Terimler ve Kavramlar: taban, yükseklik, alan


16.kazanım: Üçgenin alanı ile ilgili problemler çözer.
- Üçgenin alanı, bir kenarı ile bu kenara ait yükseklik kullanılarak hesaplatılır.
- İki kenarının uzunluğu ve bu kenarlar arasındaki açının ölçüsü verilen üçgenin alanını hesaplar.
- Aynı yüksekliğe sahip üçgenlerin alanlarıyla tabanları; aynı tabana sahip üçgenlerin alanlarıyla yükseklikleri arasındaki ilişki vurgulanır.
- Benzer üçgenlerin alanları ile benzerlik oranları arasındaki ilişki belirtilir.
- Bilgi ve iletişim teknolojileri yardımıyla alan, taban ve yüksekliği değiştirilen bir üçgenin alanının nasıl değiştiği gözlemlenir.



VERİ, SAYMA VE OLASILIK


9.5. VERİ


9.5.1. Merkezî Eğilim ve Yayılım Ölçüleri


Terimler ve Kavramlar: veri, kesikli veri, sürekli veri, aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer (mod), açıklık, en büyük değer, en küçük değer, standart sapma

1.kazanım: Verileri merkezî eğilim ve yayılım ölçülerini hesaplayarak yorumlar.
- Veri kavramı, kesikli ve sürekli veri çeşitleri verilir.
- Aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer, en büyük değer, en küçük değer ve açıklık kavramları verilir.
- Alt çeyrek, üst çeyrek ve çeyrekler açıklığına yer verilmez.(*)
- Veri sayısı en fazla beş olan veri grupları için standart sapma hesaplanır.
- Gerçek hayat durumlarında aritmetik ortalama, ortanca, tepe değer kavramları birlikte yorumlanır.


9.5.2. Verilerin Grafikle Gösterilmesi


Terimler ve Kavramlar: çizgi grafiği, sütun grafiği, daire grafiği, histogram, grup sayısı, grup genişliği

2.kazanım: Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur.
- Histogram oluşturulurken veri grubunun açıklığı seçilen grup sayısına bölünür ve aşağıdaki eşitsizliği sağlayan en küçük doğal sayı değeri grup genişliği olarak belirlenir.
- Veri gruplarının histogramı çizilir.

3.kazanım: Gerçek hayat durumunu yansıtan veri gruplarını uygun grafik türleriyle temsil ederek yorumlar.
- İkiden fazla veri grubunun karşılaştırıldığı durumlara da yer verilir.
- Serpme ve kutu grafiklerine yer verilmez.
- Grafik türleri bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak çizilir.
- Tasarruf bilinci kazandırmak amacıyla ekmek israfı, su israfı gibi konulara ilişkin veriler kullanılarak grafik oluşturulması sağlanır.




Sosyal medyada takip edin;
You tube kanalı: mat ynsmr
twitter: matematikopat
instagram :matynsmr

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ONLİNE SOCCER MANAGER (OSM) TAKTİKLERİ

ONLİNE SOCCER MANAGER (OSM) TAKTİKLERİ  Değerli OSM oyuncuları tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istedim umarım işinize yarar. Aynı diziliş ve taktikle bütün sezonu oynamayın, iş bilen bir menajer grubuna denk gelirseniz şampiyonluk hayal olur. Daima rakibin dizilişine göre  sahaya çıkartın takımınızı. 7000 + maç oynayan biri olarak oyun hakkında karşı taktiklerimi aşağıdaki şekilde toparladım. Öncelikle genel taktikleri verelim; +   B taktikleri kullanacaksanız pas oyunu A taktikleri kullanacaksanız kanatları kullan oynayın. Bu kural genelde 442-433 taktikleri için geçerlidir.  + Kalabalık  defansla(5li-6lı defans taktikleri) oynuyorsanız adam adama ve  ofsayt yok . Onun dışındaki taktiklerde alan markajı uygulayın,  ofsayt var. + Yüzdeleri genelde 59 ile 70 arasında değiştiriyorum. Çok güçlü takım kurarsanız daha üstlere çekin bu yüzdeleri. Ama zayıf takımınız varsa kadronuzu güçlendirince çekin. Çok zayıf bir takımınız var ve defansif oynuyorsanız bu yüzdeleri

TYT ve AYT İÇİN MATEMATİK KİTABI ÖNERİLERİ

TYT ve AYT İÇİN MATEMATİK KİTAP ÖNERİLERİ Üniversiteye hazırlanan tüm öğrencilere kolaylıklar diliyorum. Üniversiteye hazırlanırken öğrencilerin yaptığı en büyük hatalarından biri seviyelerine uygun yayın çözmemeleridir. Bazı öğrenciler seviyelerinin çok üstünde kitaplar çözmeye çalışmaktadır. Bazı öğrencilerde seviyelerine göre çok kolay yayınlar ile vakit geçirmektedir. Çözmeniz gereken kitapları kolay,orta ve zor olmak üzere üç kategoriye ayırdım.  Başlangıç seviye matematik kitapları; Antrenmanlarla matematik serisi Yayın denizi aktif matematik Birey A serisi Okyanus starter matematik Doktrin sıfırdan sonsuza Güray küçük 30 günde matematik Kolay seviye matematik kitapları; Okyanus 40 seansta matematik Kafadengi matematik Şenol hoca alıştırmalarla Aparatif matematik Karekök matematik sıfır Birey A Kolay seviye kitapları mümkünse 11. sınıfta çözüp 12. sınıfta orta seviye kitaplar çözülmelidir. Kolay kategorideki kitapları seviyenize göre bir

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞVURU DİLEKÇE ÖRNEĞİ

T.C. ........... VALİLİĞİ TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA ........ BAŞVURU SAHİBİNİN: Adı soyadı:  Tc kimlik no:  Telefonu:  İkamet adresi:  Elektronik postası:  ŞİKAYET EDİLEN KURUM FİRMA: Ünvanı:  Adresi:  Mersis no:  KEP adresi: (varsa) Telefonu:  ŞİKAYET BİLGİLERİ: Konusu:  Markası:  İmei no:  Satın alma Tarihi:  Şikayetin parasal değeri:  ŞİKAYETİN ÖZETİ:  BAŞVURU SAHİBİNİN TALEBİ: Tarih ve imza EKLER:(Varsa) Ek1:  Ek2: Ek3:  Ek4:  -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- LÜTFEN DİKKAT; Şikayeti ve söz konusu şikayet ile ilgili yazışma,telefon,kargo,teknik servis bilgilerini ayrıntılı yazınız. Satıcı ile problem yaşayacağınızı düşündüğünüz an satıcı ile ilgili her türlü iletişim ve diyalog vs belgelendirmeye çalışın. Dilekçenizin iyi yazılması oldukça önemlidir. Tüketici kanunun sizi koruduğunu unutm