2018-2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTA ÖĞRETİM 9. SINIF YENİ MATEMATİK MÜFREDATI KALDIRILAN EKLENEN KONULAR
2018-2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTA ÖĞRETİM 9. SINIF YENİ MATEMATİK MÜFREDATI KALDIRILAN/EKLENEN KONULAR
1) Koşullu önermenin karşıtı, tersi, karşıt tersi verilir. ( 2017-2018 eğitim öğretim yılı müfredatında yoktu)
2) Tanım, aksiyom, teorem ve ispat kavramlarını açıklar. Bir teoremin hipotezi ve hükmü belirtilir.( 2017-2018 eğitim öğretim yılı müfredatında yoktu)
9.2. KÜMELER
1) Kombinasyon gerektiren problemlere girilmez. (10. sınıfta kombinasyon konusunda anlatılacak)
2) Denk küme kavramı verilmez.
3) Bağıntı tamamen kaldırıldı.
4) Aralıkların kartezyen çarpımlarına yer verilmez.
9.3. DENKLEMLER VE EŞİTSİZLİKLER
1) 7 ile bölünebilme kuralı yok
2) İkiden çok mutlak değer içeren denklem ve eşitsizliklere girilmez.
3) Köklü ifadelerde sonsuza giden iç içe köklerle yapılan işlemlere yer verilmez.
4) Altın oran tanıtılarak gerçek hayattan örnekler verilir ancak hesaplama yöntemlerine yer verilmez.
5) faiz, havuz,işçi ve saat problemlerine girilmez.
6) Rutin olmayan problem türlerine de yer verilerek farklı problem çözme stratejilerinin uygulanmasına imkan verilir.
7) Periyodik tekrar gerektiren problemlere modüler aritmeğe yer vermeden anlatılır.
8) Farklı problem çözme stratejilerinin uygulanmasını gerektiren oran, orantı kavramlarının kullanıldığı problemlere (örneğin elektrik, su vb. fatura ve ödemeler) yer verilir.
9.4. ÜÇGENLER
1) İç ve dış açıortay uzunlukları formülle hesaplatılmaz.
2) Kenarortay uzunluğu formülle hesaplatılmaz.
3) Pergel-cetvel kullanarak geometrik çizimler eklendi.
4) sadece diklik bulunan alan hesabı ve iki kenar ve bir açısı bilinen üçgenin alan hesabı anltılacak.
5) Seva,menalaus,carnot,stewart teoremleri yok.
6) üçgende merkezler anlatılacak.
9.5. VERİ
2) Veri sayısı en fazla beş olan veri grupları için standart sapma hesaplanır.
3) Serpme ve kutu grafiklerine yer verilmez.
Sosyal medyada takip edin;
You tube kanalı: mat ynsmr
twitter: matematikopat
instagram :matynsmr
Son üç basamağın üzerine sağdan sola sırasıyla 124 yazıp çarpılır. Yani birler basamağı 1 ile onlar basamağı 2 ile yüzler basamağı 4 ile çarpılıp sonuçlar toplanır. Çünkü birler basamağındaki 1 'in 8 ile bölümünden kalan 1, onlar basamağındaki 10 'un 8 ile bölümünden kalan 2, yüzler basamağındaki 100 'ün 8 ile bölümünden kalan 4 olduğundan bu yöntem 7 ile 16 ile ...bölünebilmede de kullanılabilir 96548456 456 sayısında 6x1 + 5x2 + 4x4 =32 sonuç 8 'in katı. Yani bölüneebilir.
YanıtlaSil